domenica 15 dicembre 2013

OPUSCULA DEFENSIVA N. 2

Nel secondo numero dell'"Opuscula defensiva" il curatore, Michele Brocca, ci presenta un poemetto (di 84 ottave) anonimo del 1834: la storia di uno zecchino veneto, come scrive nella prefazione, dalla "nascita". ossia dall'estrazione dalla cava dell'aureo metallo di cui è composto, alla "morte", ossia quando viene esiliato in un cassetto a causa della fine del suo corso legale.


NASCITA, VITA, MORTE E MIRACOLI D'UN VENETO ZECHIN

[...]
 
73
Vorìa trovarme un sito de durada,
un fabricon ben solido piantà
ch'el fusse in bela vista su la strada
e al Signor nostro el fusse consacrà,
che magnifico el tempio e la fassada
e che mi fusse in quela colocà,
vogio dir per mosaico nel arco
superior ne la Chiesa de San Marco.

74
Et ecce requies mea (1), dirave alora,
mi no bramo de più perché me par
che messo per dedrento o per defora
certo me stenterave a consumar.
Starìa in Casa de Dio a far dimora,
sentirave i canonici a cantar,
durerave cussì, no me confondo,
finché piase al Signor che dura el mondo.

75
E in quel caso, chissà, ch'el zorno estremo
in la gran vale ancora mi ghe entrasse
dove i dise che tuti là saremo
de condizion diverse e d'ogni classe,
vorìa sperar ch'el Giudice Supremo
al'Inferno anca mi nol me mandasse
ma che piutosto l'avesse deciso
de meterme coi Dosi in Paradiso.

[...]
 
(1) Ed ecco il mio riposo.