venerdì 16 aprile 2010

UMBERTO FOA'


EL GUANTO

Gera in gondola una sera
co ‘na splendida putela,
però sola no la gera:
gh’era insieme una sorela.

Ogni tanto un vaporeto
solevava un’onda in alto,
e, spaurìa, con un sigheto
la tremava a quel gran salto.

Sia la smania de l’istà,
de la luna el ragio insan,
no so come m’ò trova
la so man ne la mia man.

Che sorpresa benedeta,
là, ne l’ombra cussì brava,
e se mi la tegnìva streta
gnanca ela la molava!

Ma la man cussì graziosa,
gera streta dentro un guanto:
no gh’è roba più noiosa,
mi za i guanti li odio tanto.

Mi me piase le man bele
dal profumo inebriante,
mi vòi strenzer vera pele,
mi no voi pele de dante. [daino]

L’àbia inteso el mio tormento,
sia inocenza stada la sua,
no so come, eco che sento
ne la man la so man, nua.

L’ò tegnuda mez’oreta,
là, ne l’ombra cussì brava,
e se mi la tegnìa streta,
gnanca ela la molava!


Umberto Foà, “Nuove rime veneziane di guerra e di pace”, Libreria Internazionale, 1917