venerdì 5 febbraio 2010

UGO MORO

(1905-1988)


VENESSIA DA SALVAR

Me sento vecio, ma no so finìo
la gamba no la zè quela d'un tempo
che me fasseva andar, avanti, indrìo
sia par lavoro o pur per passatempo.

Venessia te vardava e no vedevo
quel che de belo ti gavevi drento,
te passava davanti e no m'acorzevo
de la to belessa, più bela del firmamento.

Ma adesso tuti do semo cambiai,
ti, ti perdi i scalini dale rive,
in piassa ti ga perso i to farali,
mi, perdo i denti e me resta le zenzive.

Ti zè vecia de secoli, ma ti zè sempre bela,
mi so vecio e i ani no i conto più,
par mi ti zè come una putela,
che ogni zorno, bisogna tenir sù.

Se fusse un pitor, no come zè i bianchini
scominsiarìa dal sol, che tuta t'indora
dai campanili a le cupole, ai camini
che no so come i fassa a saltar fora.

Dir le to belesse, no ghe zè el tempo
però, siti del tuto, no se pol star
e no zè par farte un complimento
dir ti zè la regina più bela dei mar.

La to zente, i puteli e le to tose
de megio no se pol trovar,
i zè tanti bei bocoli de rose,
anca da veci e sà ben figurar.

Venessia zè da salvar! Tuti lo dise,
de schei i ghe na dà, no se sa quanti,
ma par salvarte ti, poara infelisse,
ghe vol un miracolo de tuti i to santi.

Mi vorìa, col fià, tegnirte suso,
darte el mio sangue, ma so sicuro
che ghe vogia ben altro che no zè in uso:
forza de volontà, onestà e tegnir duro.


Ugo Moro, "E poesie de nono Ugo", Rebellato Editore, 1992