venerdì 22 gennaio 2010

ELIO VIANI


LA VITA DEL BRICOLON

Mi so el bricolon, sete pali, do colari de ferro.
Li me gà unìo intero in Laguna, di fronte a S. Marco,
nel scano tra Barena e canal i m'ha piantà.
Mi so forte, de Rovare so nato.
Go affrontà caighi e tempeste
me so goduo tramonti e aurore,
go patìo, la bava de Garbin,
la m'ha ponto come un spin.
E come un frate de Mission, tutto go da dar,
sora de mi vien i Cocai a riposar,
e l'acqua de le satine, la me cola a lagrimar,
sotto l'acqua, tanti pessi, me vien becar.
Par nutrirse de magnar, i gransi li me camina
da tutte le parti, anca lori i vol sassiarse.
I peoci? Col rampin i vien a cavarli,
e in padea i va a portarli.
Po', nel siensio de la notte, le Barene lamentarse
disparae, cossa gae? No le profuma più da Sae,
le alghe, le tormenta e la peste la ghe fermenta,
e a nuvoi le farfaine le ghe nasse a festoni,
ronzando la me vola sora a la mia Venessia
le ghe porta la malora, e mi so el Bricolon
e tutto go da dar, col caigo a le barche,
mi ghe servo da segnal,
parchè no le vada a fracassar.
Ma so fortunà
a goderme la Laguna
e vardarme Venessia da vissin
varda che bel destin,
e un giorno, la mia sorte
sarà le bisse, che magnandome i pali,
le me darà la morte!


Elio Viani, "Per amor a Venexia - Un fià de ricordi", i VENEXIANI, 1994