lunedì 25 ottobre 2010

GIUSEPPE D'ALPAOS


EL BOCOLO A MARIETA

Marieta mia, sto bocolo che te presento
el xe el fedel interprete de quel che sento!
El so profumo magico el parla al cuor,
el ga un linguagio tenero, tuto d’amor!
La so freschezza morbida, primaveril,
no vinse el to adorabile viso zentil
che me comove l’anima quando lo vedo
cussì che sento un grizzolo come de fredo:
cussì che sento un brivido drento le vene
che me fa star, lo credistu? In tante pene!
Perché me par de vèdarte indiferente
a l’amor mio frenetico, sincero, ardente;
perché, se mi te ciàcolo de l’avenir
te vedo andar in còlera e impalidir!
Disendo che xe inutile parlar de questo
chè mi za co le fèmene me stufo presto!
Che mi sia stà volubile el xe afar noto
ma prima de conosserte e restar coto!
Adesso mi son stabile ne l’amor mio
perché mi in ti go un Anzolo mandà da Dio,
perché ti xe un Arcanzolo calà dal çielo,
perché per ti, mia vìscere, perdo el çervelo!
Dunque, tesoro, credime a la parola:
mi no son più quel discolo, amo ti sola!
No starme far la rustega, la brontolona!
Voltite, varda, rìdime e torna bona!
No rifiutarme el bocolo che te presento
perché el xe’l vero interprete de quel che sento!
El so profumo magico el parla al cuor,
el ga un linguagio tènaro, tuto d’amor!
La so freschezza morbida primaveril
no vinse el to adorabile viso zentil!


Giuseppe D’Alpaos Terenzio, “Svoladine e refoli”, Prem. Stabil. Tipo-Lit. Fratelli Visentini, 1897