venerdì 7 maggio 2010

GIUSEPPE MELCHIORI


VILOTE A ‘NA ZENTILDONA VENEZIANA

Bela, dal portamento maestoso,
dai caveli de seda, inanelai,
dai ocioni che mai no’ varda in zoso,
ma sfida i sguardi e no’ sta fermi mai,
o zentildona, per un to soriso
i gaudi lassarìa del paradiso
e me farìa desbatizar doman
per un semplice e solo basaman!

Xe bela co’ l so sial la popolana,
dai oci furbi e dai caveli mori,
ornada in viso dai più bei colori,
co’ le zavate e’ l cotolo a campana,
ma bela come ti no’ gh’è nissuna,
o zentildona, sora sta laguna:
e se la popolana xe una stela
ti, zentildona, ti ti xe più bela.

Za che go l’arpa e vogia de cantar,
oh lassa, zentildona, che un poeta
canta l’amor che ti ti sa ispirar,
canta l’amor che note e dì lo inquieta;
oh lassa che co’ l’arpa del mio cuor
a pian te canta una canzon d’amor;
a pian perché xe desiderio in mi
che ti la scolti solamente ti.

L’amor che ti me ispiri, o zentildona,
el xe un amor che no’ me da alegrezze,
el xe una piovra da le longhe drezze
che involtola el mio cuor e lo imprezona,
e ‘l povaro mio cuor el se dispera
ridoto a viver drento a ‘na galera,
e morirà dasseno, dal dolor,
o zentildona, el povaro mio cuor!

E dir che ‘l mio tormento sarà eterno,
eterno ‘l pianto, eterno ‘l sospirar
perché so come un condanà a l’inferno
che più perdon da Dio no’ pol sperar,
perché, seben patisso note e dì,
no’ posso, cara, star lontan da ti;
no’ posso star lontan dal to bel viso
che i anzoli inamora in paradiso!


Giuseppe Melchiori, “Maresele… ciacolone”, Arti grafiche Umberto Spalmach, 1928