giovedì 13 maggio 2010

MAFFIO VENIER

(1550-1586)


Dapò che sé sì dolce anema mia,
che ve piase i mii versi e i domandè
in ogni luogo, in giesia, in piazza, in via.
Vei dago, son contento, orsù, tiolé,
tiolé sti puochi che ho fati per vu,
e aceté el cuor se i no è co merité.
Perché mi son un certo sier costù,
che vago via a la netta, e via a la grossa,
e quel che fazzo no ghe penso su,
e se no fusse che casco in angossa,
e che ho ‘l rantego in gola co ve vedo,
certo no scriverave de sta cossa.
Ma no posso restar, che l’esser ledo [leso]
in le cosse d’Amor apporta danno,
e mi el confermo perché ‘l provo e ‘l vedo.
E però per cavarme de sto affanno,
no volendo far versi ghe ne fazzo,
ma so che perdo el tempo e che m’inganno.
Orsù, e ve ‘l digo, e me cavo d’impazzo:
mi son de vu, madonna, inamorao,
no sté a rider e storzer el mustazzo.
L’è vero, credél certo, e l’ho zurao
che pur che me amessé torrìa de patto
de star un anno al remo incaenao.
Ma a dir el vero, po’ far del mio gatto, [perbacco]
ne séu una bella donna tra le belle?
O benedetta quella che ve ha fatto.
No havéu do occhi bei co xe do stelle?
No havéu una fronte allegra e un sì bel viso
ch’un sì bel no ghe ne ha za fato Apelle?
No havéu un bochìn dove stà Amor diviso
da lu medemo, e quando che ridé,
el ferisse ogni cuor col vostro riso?
Ma no séu granda e grossa, sì a la fè?
Mo le tette no xele sì sgionfette
che tutti chi le vede muor da sé?
I denti, po, no xelli perle elette?
I lavri no ei coralli de rossezza?
No séu de late, e vin, ruose, e moschette?
Pur chi volesse dir la zentilezza,
l’altre virtù, la cortesia e bontà,
che ve fa degna d’ogni grado e altezza,
bisognerave haver ben studià,
e non esser un goffo co son mi,
ma un homo de suprema autorità.
Se adonca vu sé tal, se sé cussì,
perché no diebo, colonna, honorarve?
Mo no saràvio un turco? Madessì.
Ve voio ben pregar e strapregarve
che ve degné anca a mi portarme amor,
che no farò mai altro che laudarve.
E saré la patrona del mio cuor.


Attilio Carminati, "Maffio Venier - Poesie diverse”, Corbo e Fiore Editori, 2001