domenica 7 novembre 2010

CARLO GOLDONI

(1707-1793)


CANTO DEL STRAZZARIOL

Chi ha drappi vecchi,
chi ha cuori d’oro vecchi da vender?

El xe qua el strazzariol
che farà quel che el puol
per vender e comprar,
e anca per barattar;
ma nol xe cussì matto
de far tristo baratto.
el vende roba netta,
e nol la vol sporchetta;
d’assae nol se ne incura,
ma el vol roba segura,
che se possa esitar,
o almanco nolizar.
Ma prima de comprarla.
el vorrà visitarla.

Chi ha drappi vecchi,
chi ha cuori d’oro vecchi da vender?

Son qua, patrona bella,
ghe venderò anca a ella.
Basta che la comanda,
gh’ho un non so che da banda.
Per chi xe de bon gusto,
ghe venderò un bel busto,
che dove gh’è mancanza,
fa parer abbondanza.
Ghe darò una carpetta
coi fianchi de stoppetta:
la se confida in mi,
za tutte fa cussì.
So quel che ghe bisogna,
e no le se vergogna.

Chi ha drappi vecchi,
chi ha cuori d’oro vecchi da vender?

De mi la xe parona,
e se gh’ho roba bona,
e se gh’ho roba bella,
tutta la xe per ella.
Ma se la gh’ha qualcossa
che comodar me possa,
no la la tegna sconta,
che la monea xe pronta.
Ghe darò più che posso,
contratterò all’ingrosso.
Me basta in carneval
salvar el capital.
Stufarla no vorria,
chiappo su, e vago via.

Chi ha drappi vecchi
chi ha cuori d’oro vecchi da vender?


Carlo Goldoni, “Le done gelose”, atto II, sc. III


Gaetano Zompini
Le Arti che vanno per via