sabato 6 marzo 2010

LUISA PIRANI BAROZZI


L'ULTIMA PARADA

Pareva la mia gondola un zogielo,
e, sora, i do cavai pareva d’oro,
ogni canton gera slusente e belo
a furia de pazienza e de lavoro.

A prova no mancava el so mazzeto
drento un vaso de oton, e ne la festa
del nostro Marco, santo e benedeto,
el bocolo ghe ofriva a la foresta.

El felze, pien de bei fiochi de seda,
co mi, ga fato spesso da galioto;
squasi el diseva: voga che no i veda
sti do colombi che gavemo soto!

E quando do creature se sposava
meteva el mio tapeo tuto a fiorami,
e, per el bon augurio, ghe pusava
de vis-cio, arente ai sposi, do o tre rami.

Portava ne le feste nobildone,
vestìe de razo, e piene de diamanti,
dava riçeto a povare persone,
chè contentar voleva tuti quanti.

E tante volte, nele note quiete,
soleto in te la barca desfornìa,
zirava rintuzzando vecie ariete,
perché nel cuor gaveva l’alegria…

Ma un zorno go portà la mia putela
a San Micel; la gondola infiorada
gera co fiori candidi… ma quela
per mi xe stada l’ultima parada!

La mia gondola ancùo ga solamente
el so ritrato e, soto, un lumineto;
in ziro no la porta più la zente,
ma la ga el so ricovero in tragheto!


Luisa Pirani Barozzi, “Tra rider e pianzer”, Stabilim. Grafico U. Bortoli, 1928