PROEMIO, ORIGINE E IMPORTANZA
(Quarta e ultima parte. Le altre tre sono state pubblicate il 21/3, 21/6 e 21/9)
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Ma la zente più animada,
e più carga de pensieri,
de Tragheto e de Casada
gera certo i Gondolieri.
Queli aponto, intendo dir,
che in Regata se esponeva
co un’angustia da morir,
e col cuor che ghe bateva.
Chè per eli, del so stato
se tratava, e de l’onor:
ponto questo delicato,
che xe antìtesi al rossor.
Del so stato, mi go dito,
perché quelo che indrio stava,
per no aver vogà pulito,
el Paron lo licenziava.
E gaveva in corpo un spasemo
anca queli de Tragheto,
chè restando senza vincita
no i trovava più paneto.
E perché gaveva in pratica
da Regata i Barcaroli
de voler i matrimonii
combinar fra lori soli,
cussì in zonta del fastidio
e per stato e per onor,
i gaveva anca l’angustia
d’ordinario per amor.
Chè negà ghe gera a un zovene
regatante la morosa,
né el podeva senza un premio
de Regata averla in sposa.
Co sta racola de afani
che a pensarghe i fa spavento,
i più sielti cortesani
preparai gera al cimento.
Ma animai da l’amor proprio
che a l’onor li provocava,
gera in forza de sto stimolo
che ogni cossa i sorpassava.
Tuto gera per el merito;
tuto gera per la fama:
i aspirava a farse credito:
gera questa la so brama.
Citadini, e Regatanti
in ste forme passionai,
se pol creder che zelanti
lori fusse e infervorai.
E cussì me par provà,
anca forse in abondanza,
che a sto afar ghe gera dà
una massima importanza.
“La Regata de Venezia - Composizion poetica in vernacolo de Cleandro Conte di Prata”, Stamparia Fracasso, 1845