mercoledì 22 dicembre 2010

GUALTIERO DE MARCHI


I ME COMANDANTI

Da puteo me mama comandava:
"Alsite, presto, che ti fa tardi a scuola!
Gastu fato le lession?" la domandava.
Làvite el viso, el late xe sula tola.
In classe, el maestro comandava,
bachetae sui dei ai disatenti,
se qualchedun de nualtri ciaciarava,
dadrìo la lavagna, do ore su l’atenti!
Co tornavo a l’ora de magnar,
no me piaseva la solita polenta
me mama tornava a comandar:
“Finchè no t’incocòno no so contenta!”
Po’, anca mi so vegnùo grandeto,
finìo le scuole i m’à messo a lavorar,
scominsiavo a ciapar qualche francheto
ma, anca qua, el paron a comandar!
I m’à ciamà a far el militar,
ahi! Qua i comandava tuti!
Mi no savevo propio chi scoltar
e go passà momenti tanto bruti!
In Germania so finìo internà
in mezo a tanti altri disgrassiai,
là, me comandava fin l’ultimo soldà,
no ocoreva che i fusse dei uficiali!
Stufo de ubidir a tuti quanti,
apena tornà casa m’ò sposà,
desmentegando tuti i comandanti,
sperando anca mi de poder parlar.
La dona xe la regina de la casa,
co parla ela mi go da star sito
e xe difissile anca che la tasa,
a mi no me resta che pagar l’afito!
I fioi xe cressui andando avanti:
“Papà, te digo mi de far cussì”
diseva uno dei novi comandanti,
“no, el papà fa quelo che vogio mi!”.
Ma adesso che podarìa parlar
e robe da dir ghe n’avarìa tante,
mi taso, contento de spetar
de trovarme davanti al Vero Comandante.


Gualtiero De Marchi, “Quei oci”, 1986