mercoledì 18 agosto 2010

GIANNI SPAGNOL

(1929-2000)


SU LE ZATARE

La terassa, a festa finìa,
sgombrà le tole, la par squasi più granda.
I baloni xe stai destuài,
par lampion ghe xe ‘l ciaro de luna.
Do careghe xe ‘ncora ocupàe
da do amissi: Rugero e Piereto
che i se conta de le feste passe
e i ricordi va indrìo de trent’ani.

“Gero mi”, sta contando Piereto,
“che ogni ano, d’istà, organisavo
Redentor par i amissi più veri,
adornando de fiori la terassa.
Bovoleti, saòr, anareta,
la polenta tagiada zò a fete…
qualche fiasco de vin, quelo raboso,
lo portava la siora Marieta”.

Caminando a zig-zag vien vanti
da la Ponta de la vecia Dogana
una dona co’ un bel scial de seda
e la se ferma vissin ai cantieri:
co’ na man la se pusa sul muro,
sconquassada da tosse e sangiòti.
“Staràla mal o xela solo imbriàga?
Sarà megio ‘ndar darghe ‘na ociàda”.

I so oci xe sgonfi de pianto
e a sti veci che ghe vien darente
par giutarla, par darghe conforto,
la ghe dise co’ un gropo ne la gola:
“Do, tre volte nel corso de un ano
se ricorda de mi i mìi fioi:
posso esser in punto de morte
più de tanto no i vol proprio far”.

“Bruti tempi”, sborbota Piereto,
“quando i fioi no onora so mare.
Ma nel cuor cossa gali: un masegno?
Par fortuna mi gnanca li conosso”.
“Falo davero?”, risponde quela siora,
“el ghe pensa de sora un momento.
No ‘l xe façile da desmentegar,
el mio nome, sior mio, xe Venessia”.


“Itinerari poetici”, Supernova, 1992