CHE PECÀ
Co’ gera putela
vedeva nel specio
che senza parecio
mi gera più bela;
Vedeva d’un anzolo
divin el soriso,
do rose, do bocoli
dipenti sul viso.
Alora beata,
perché me piaseva,
cantava, rideva,
façeva la mata.
La mata? Ma ‘l tempo
ormai xe passà:
Che pecà!
Cressuda na tosa
gaveva per peti
do duri pometi
d’andar via pomposa;
Gaveva de porpora
do lavri e de oro
‘na piova de rizzoli
che gera un tesoro;
Gaveva i morosi
che drio me coreva,
che solo toleva
se i gera bei tosi.
Toleva? Ma ‘l tempo
ormai xe passà:
Che pecà!
Vegnua ‘na matrona
me so’ maridada
e gera vardada
cofà ‘na Madona;
Delizia dei zovani,
lontan dal mio ben,
gaveva dei scrupoli
nel strenzerli al sen,
ma el bruto difeto,
sul far de la sera,
de far in maniera
de godarli in leto.
In leto? Ma ‘l tempo
ormai xe passà:
Che pecà!
Pecà, moretini,
perché coi me ani,
no go che malani,
no go più morbini,
so meza decrepita,
zalastra, patìa,
‘na vecia maranta,
‘na bruta scarpìa,
‘na nona cocona,
‘na sgnanfa bavosa,
‘na grinta furiosa
che ormai no’ xe bona
de dir del bel tempo
purtropo passà
che pecà!
Giuseppe Melchiori, “Maresele… ciacolone”, Arti grafiche Umberto Spalmach, 1928
Pietro Longhi
Lo studio del pittore