lunedì 20 settembre 2010

ALDO PURISIOL

(1934-2011)


SPASSIN DE ALTRI TEMPI

Mi so Toni el spassin, e qua te vogio!
Che so orgoglioso de ‘sto bel mestier.
Venessia mi acaresso e la despogio
da tute quele scoasse, co’l piasser
de vedàr tprnar neti quei ma segni
che ga sentìo i passi de i me avi.
Sì, anca lori i scançelava i segni
lassai da quei cagneti tanto bravi.
Bravi de farla in mezo de i scalini
o giusto su’l voltar de la cantonata,
cussì che quei distrati çitadini
regolarmente i dà ‘na sapegada.
E qua xe magistral la bailada,
la togo su e la meto ne la cariola,
po’ russo in tera, dopo aver tociada
nel rio vissin, la ponta de la scoa.
‘Sta scoa longa, fata de fascina,
che movo a drita e manca, come vogio,
de le volte la xe ela che me strascina
e, co so stanco, la me fa da apogio.
Fedel compagna xe ‘sta scoa mia
messa da nu nel stema de casata,
che de spassini sèmo dinastia,
Venessia ghemo sempre ben scoada.
Mi so Toni el spassin e me ne vanto,
sono la tromba luçida, de oton,
spenzo la cariola e ripeto el canto:
“Scoasse, done!”. Le core su’l porton
sporzéndome pesanti scoassere
e mi le sbato, co’ delicatessa,
po’ ghe le torno vode e più leziere,
pronte par ‘n altro zorno de mondessa.
Go ‘na divisa sempre ben stirada,
la scoa come ‘na lancia, tromba al fianco,
tegno la cariola neta e luçidada,
de un publico ufizial no so de manco.
Par mi, Toni el spassin, el xe un onor
netar la mia çità, co’ tanto amor.


Toni Rioba, “Sgiansi de laguna”, Venezia, 1991


Gaetano Zompini
Le arti che vanno per via (1790)