lunedì 6 settembre 2010

TONI DE MATTIA

BONDÌ, VENEZIA MIA!

Ringrazio Dio perché da ‘n’altra guera
Venezia ti xe stada risparmiada.
Ma no ti xe più quela, in ‘na maniera
che la to zente adesso xe cambiada.
Le tante to virtù, del mondo invidia,
le se ga fato vinçer dala frode,
da l’imoralità, da la perfidia,
e del to mal i zovani se gode.
Se la tremenda guera xe fenìa,
per ti, Venezia, la va ancora avanti,
finchè dal mondo ti sarà sparìa.
E intanto la to vita xe de pianti
che bagna sto mio cuor in nostalgia,
la forte nostalgia dei zorni santi.
Come sta qua no gh’è çità nel mondo
che da riviver gabia i veci tempi,
che gera fati d’un amor giocondo
cressuo nel rispetar i umani esempi.
Oh zoventù, dà reta a la mia Musa:
no darghe più a Venezia i zorni gravi,
ma invece fa che i oci tui se pusa
su Ela che, per no tradir i Avi,
vien mantegnùa co orgoglio e fede santa
dai nostri veci, ancora qua viventi,
sperando in tì che no la vegna infranta.
Machè! Sta invocazion la và coi venti,
perché la zente ancuo no ga ‘na s’cianta
de veneziani puri sentimenti.
Cussì, co i veci mancarà qua intorno,
dei omeni che la contempla e stima
sarò mi solo. Ma, de note e zorno,
no molarò de farghe la mia rima.
Però mai sortirò da casa mia,
per no missiarme in mezo a tanta zente
che invece de mirarla, passa via,
co quel so far odioso e indifarente.
E co me ciamarà la Morte al varco,
sarà la fin de l’ultimo bon fio.
Bondì, Venezia mia! Bondì, San Marco!
Bondì, bel Ponte dei Sospiri mio!
Le serenate, a l’ombra del to arco,
se sentirà? Sarà tuto sparìo!


Toni De Mattia, “Salvemo Venezia”, Arti Grafiche Sorteni, 1950


Vincenzo Coronelli