(1875-1947)
SAMARCO
Xe l’aria tiepida, limpido ‘l çielo,
de sora un pergolo tremola un fior,
passa le rondene sul mio campielo,
sospira l’anema, soride ‘l cuor.
Un sol de porpora vien su adasieto,
là proprio in ultima del nostro mar,
al canto timido de un oseleto,
xe tuto un strepito de gorghisar.
Eco che bàtola do tre campane,
altre imitandole risponde al son,
che dopo unindose le più lontane
de boti ingenera ‘na confusion.
Tuto se infervora, tuto se svegia,
Samarco bulega drento ogni cuor,
per quanto misara sia ‘na famegia,
ancuo desmentega stenti e dolor.
Samarco sùssita co la so storia,
ricordi splendidi de un’altra età,
dove l’imagine de la so gloria
vive nel spirito de sta çità.
L’estro lu stussega d’ogni poeta
che sogna nuvole, pien d’ilusion,
e nel rebegolo d’ogni toseta
carezza i rèfoli de la passion.
Lu no vol rusteghi col muso duro,
lu ancuo vol spasemi, ma de morbin
pel so onomastico, un çielo azuro,
sorisi tenari come un piumin.
Sempre ‘l so simbolo xe’l bocoleto,
zentil e umile de onesto ben,
promessa e vincolo del moroseto
se a la so còcola ghe ponta in sen.
Che dopo in ultima co xe’l momento…
Oh Dio, capimose… coss’oi da dir?
Su, andemo, caspita, co xe’l momento…
Solo un inzènuo no pol capir.
E adesso unimose nel più potente
pensier de l’anema pien de passion,
pregando unanimi che eternamente
Viva Samarco col so Leon.
Eugenio Genero, “Ultime giosse”, Stab. Graf. Umberto Bortoli, Venezia, 1929