sabato 31 luglio 2010

BARTOLOMEO BOCCHINI

(sec. XVII)


SERENADA ALLA MOGLIE D’UN CORNUO

No vorrave, ben mio,
che quel vostro marìo
per darghe sol del Becco se sdegnasse,
ma, che’l se preparasse
d’andar co i Becchi in resta,
e far corazo, ove l’ho fatto testa.
El no sa sto furfante
per esser si ignorante
quel che vogia dir Becco, e si el va in furia
tegnendol per inzuria,
se al’istesso partìo,
el fu becco Vulcan, qual era un Fio.
El me ten pur frappado
con dir, che l’è honorado,
perché el vien de nation Cavalleresca,
e mi che no voi tresca
zò, ch’el fia Cavaliero,
a si gran buffa ghò messo el cimiero.
Se vede ben infatto,
che l’hà opinion da matto
a dir che mi l’habbia dishonorado,
e no sa el desgratiado,
che accrescendo el decoro
l’honor xe piombo a chi ha le corna d’oro.
El tiol el ben per mal
sta zucca senza sal
senza capir che con el mio pennello
l’è deventà più bello;
che a darghe la vernise
ho messo una figura in do cornise.
Diseghe donca in tanto,
ch’el tempra l’ira alquanto,
e col sente dir Becco,
ch’el segonda, e per Becco responda
senza tiorse molestia
perché l’harìa del Becco, e de la bestia.


“Miscuglio di pensieri rime burlesche – Opera di Bartolomeo Bocchini detto Zan Muzzina”, in Bologna, per Domenico Barbieri, sotto le Scuole all’insegna delle Due Rose, prima metà sec. XVII